Minister infrastruktury zatwierdził Plan Generalny portu lotniczego Warszawa-Modlin na lata 2022–2045. – „Dziś, przy obecnej siatce połączeń, port jest na granicy przepustowości i pilnie wymaga rozbudowy” – poinformowano w komunikacie.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak zatwierdził Plan Generalny portu lotniczego Warszawa-Modlin na lata 2022–2045, w zakresie zgodności z polityką transportową kraju – poinformowało Ministerstwo Infrastruktury w komunikacie.
– Dzięki zatwierdzeniu tego planu lotnisko w Modlinie ma szansę się rozwinąć i zapewnić pasażerom odpowiednią ofertę lotniczą. Dodatkowo, po decyzji o modernizacji lotniska Chopina w Warszawie, pozwoli zwiększyć możliwości podróżowania na lotniskach Mazowsza – czytamy w komunikacie.
Według resortu infrastruktury pasażerowie chętniej wybierają linie niskokosztowe, co jest ogromną szansą dla lotniska w Modlinie, które w ubiegłym roku odprawiło 3,4 mln pasażerów. – Dziś, przy obecnej siatce połączeń, port jest na granicy przepustowości i pilnie wymaga rozbudowy. Modernizacji wymaga zarówno infrastruktura lotnicza, jak i pasażerska – zaznaczono.
Jakie inwestycje znalazły się w Planie Generalnym dla lotniska Modlin?
Ministerstwo wskazało, że wśród zaplanowanych inwestycji w infrastrukturę lotniczą jest budowa nowej drogi startowej. Po jej wybudowaniu dotychczasowa droga startowa będzie pełniła rolę drogi kołowania. Takie rozwiązanie pozwoli na zwiększenie przepustowości pola manewrowego.
Inne inwestycje obejmują powiększenie płyt postojowych dla samolotów, budowę stanowisk do odladzania samolotów bliżej progu drogi startowej oraz rozbudowę dróg kołowania. W planie jest również uruchomienie terminala CARGO, rozbudowa terminala pasażerskiego i budowa parkingu wielopoziomowego.
W Planie Generalnym portu lotniczego Warszawa-Modlin na lata 2022–2045 jest także budowa odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego (MPL) Warszawa-Modlin oraz budowa stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa-Modlin.
Plan Generalny to strategiczny dokument określający koncepcję rozwoju lotniska w perspektywie minimum 20 lat. Zawiera m.in. program wykorzystania lotniska, koncepcję rozwoju przestrzennego wraz z zagospodarowaniem stref wokół lotniska i prognozy ruchu lotniczego.
Ministerstwo podało, że polityka rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 r. (z perspektywą do 2040 r.) zakłada, że port lotniczy Warszawa-Modlin będzie pełnił funkcję komplementarną do lotniska Chopina i w dalszej perspektywie Centralnego Portu Komunikacyjnego.