Osiem biur projektowych złożyło oferty na opracowanie dokumentacji dla finalnego odcinka drogi ekspresowej S7 biegnącej od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w stolicy. Dwie z nich mieszczą się poniżej zakładanego budżetu. „Blisko 13-kilometrowy odcinek będzie najtrudniejszym, z punktu widzenia ruchu i przechodzenia przez strukturę miejską, do realizacji” – zapowiada GDDKiA.
Blisko 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 łączący Kiełpin z Trasą Armii Krajowej i skrzyżowaniem z S8 w Warszawie będzie ostatnim odcinkiem północnego wlotu do stolicy. W październiku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła dla tej inwestycji przetarg, zaś teraz poznaliśmy wszystkie oferty.
Budżet GDDKiA przeznaczony na tę inwestycję to 29,840,937,31 zł, a przetarg ogłoszono w trybie nieograniczonym. Chętnych na zrealizowanie tej inwestycji nie brakowało, bo aż osiem biur projektowych złożyło swoje oferty na opracowanie dokumentacji dla finalnego odcinka drogi ekspresowej S7.
Pełna lista ofert:
- Konsorcjum: Arcadis, E&C – 34 110 360 zł
- Egis Poland – 39 975 615 zł
- IVIA – 20 468 758 zł
- Lafrentz Polska – 46 587 231 zł
- Mosty Gdańsk – 26 411 629,69 zł
- Multiconsult – 34 302 240 zł
- Konsorcjum: Transprojekt Gdański, Transprojekt Warszawa – 44 318 130 zł
- Voessing Polska – 53 634 691,20 zł.
Podpisanie umowy w pierwszej połowie 2024 r.
– Po przeprowadzeniu analizy ofert i wskazaniu najkorzystniejszej z nich, w przypadku braku odwołań, podpisanie umowy będzie możliwe w I połowie 2024 roku. Wybrane biuro projektowe będzie miało 41 miesięcy od daty zawarcia umowy na przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji dla budowy drogi ekspresowej S7 – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Jak zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, przy sprawnym przebiegu procesu projektowania oraz pozyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji zasadnicza dokumentacja będzie gotowa w 2026 r. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych
W ocenie ofert zastosowano następujące kryteria: 40% wagi ma cena, a 60% to kryteria jakościowe, w tym doświadczenie projektowe (50%) i metodyka pracy (10%).
Odcinek z dwoma tunelami
S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.
Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli – pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wznosie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Warszawa Chomiczówka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ.
Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.
Wykonawca projektu dokonana dodatkowych analiz dla połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym. Wjazd na trasę S7 przewiduje się obecnie poprzez wspomniane wcześniej węzły.
fot. Krzysztof Nalewajko/GDDKiA