Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na T-Mobile karę w wysokości 25 mln zł za „wprowadzanie klientów w błąd”

Date:

TO TEŻ CIĘ ZAINTERESUJE:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył wysoką karę finansową na jednego z największych w Polsce operatorów telefonii komórkowej. T-Mobile ma zapłacić 25 mln zł za wprowadzanie klientów w błąd podczas promocji „1200 GB za darmo przez rok”.

UOKiK poinformował w środę (3 stycznia), że nałożył ponad 25 mln zł kary na spółkę T-Mobile Polska. Jak dowiadujemy się z opublikowanego komunikatu w tej sprawie wątpliwości prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego wzbudziły reklamy oferty pre‑paid „1200 GB za darmo przez rok”. Reklamy promocji pojawiały się m.in. na bilbordach, citylightach na przystankach komunikacji miejskiej, były wyświetlane w bankomatach i na terminalach płatniczych – w języku polskim i ukraińskim. Postępowanie zostało wszczęte w tej sprawie na podstawie skargi konsumenta. UOKiK przeanalizował reklamy i regulaminy promocji.

Promocja wprowadzała klientów w błąd?

Jak ustalił Urząd, operator T-Mobile Polska wprowadził konsumentów w błąd, ponieważ reklamy sugerowały, że pakiet danych jest za darmo. W rzeczywistości zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. Po roku kwota, którą musiał zasilić swoją kartę, wyniosłaby 420 zł. Jednak ta informacja była napisana małą czcionką na samym dole reklamy.

– Hasła reklamowe mają za zadanie przyciągnąć uwagę konsumenta, tak aby zapadły mu w pamięć i skłoniły do zakupu reklamowanej usługi. Przekaz reklamowy musi być co do zasady krótki, zwięzły i jasny. To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera „haczyków”. Rzeczywisty mechanizm promocji T-Mobile Polska opierał się na systemie „ratalnym”, w którym przez 12 miesięcy konsument dostawał co miesiąc pakiet 100 GB, pod warunkiem zasilenia karty na co najmniej 35 zł –

Advertisement
 przekazał prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

T-Mobile może odwołać się od nałożonej kary

Jak dowiadujemy się z opublikowanego komunikatu za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył na T-Mobile Polska karę ponad 25 mln zł (25 623 957 zł). Informacja o decyzji Prezesa Urzędu ma zostać opublikowana na stronie internetowej T-Mobile Polska jak również na profilach operatora w mediach społecznościowych. Będzie ona podana w dwóch wersjach językowych: polskiej i ukraińskiej, ponieważ w błąd mieli zostać wprowadzeni również konsumenci posługujący się tym językiem. Powyższa decyzja nie jest jednak jak na razie prawomocna, dlatego operator telekomunikacyjny T-Mobile ma możliwość odwołania się do sądu.

fot. uodo.gov.pl

Advertisement
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Czytaj także:

Podziel się wiadomością

Zapisz do newslettera

spot_imgspot_img

Chętnie czytane

Czytaj także
Czytaj także

Małgorzata Lewińska zabierze słuchaczy w podróż w czasie i przestrzeni

Już jutro, 19 września 2024 r. w NOK przy...

Nowy Dwór Mazowiecki. Zderzenie dwóch aut i dachowanie na DK 62. Jedna osoba trafiła do szpitala

W poniedziałek (16 września) chwilę przed godz. 14 w Nowym Dworze Mazowieckim na ulicy Generała Wiktora Thommee (DK 62) w pobliżu lotniska Warszawa-Modlin zderzyły się dwa samochody osobowe. W wyniku kolizji jedno z aut dachowało. Na miejscu interweniowały służby ratownicze. Kobieta, która kierowała jednym z pojazdów została przetransportowana do szpitala. Utrudnienia w miejscu zdarzenia trwały godzinę

Nowy Dwór Mazowiecki. Uderzył matkę, ma do odbycia wiele kar

Kilka dni temu policjanci z Zakroczymia zatrzymali 41- latka....

Nasielsk. Zderzenie MINI Coopera z Hondą w Wągrodnie. Jedna osoba trafiła do szpitala

W piątek (20 września) po godz. 12 w Wągrodnie (gmina Nasielsk) zderzyły się dwa samochody osobowe. Na miejscu interweniowała straż pożarna, pogotowie i policja. Jedna osoba w wyniku kolizji została przetransportowana do szpitala na dokładne badania