
Dzisiaj (27 grudnia) po godz. 6 w miejscowości Jesionka (gmina Czosnów) doszło do groźnie wyglądającego zdarzenia drogowego. Kierowca Mercedesa zjechał z drogi i wpadł do rowu. Auto utknęło w grzęzawisku. Na miejscu interweniowały służby ratownicze.
Informację o zdarzeniu drogowym z udziałem samochodu osobowego na terenie gminy Czosnów służby ratownicze odebrały z automatycznego systemu eCall zamontowanego w aucie chwilę po godz. 6. – Na miejsce zadysponowano zastęp straży pożarnej z JRG Nowy Dwór Mazowiecki, zespół ratownictwa medycznego i Policję. – poinformował Kurier Nowodworski kapitan Paweł Plagowski, oficer prasowy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Mazowieckim.
Po przybyciu służb ratowniczych na miejsce zdarzenia okazało się, że w Jesionce na ulicy Nowej kierowca samochodu osobowego Marki Mercedes nagle zjechał z jezdni do rowu. Auto utknęło w grzęzawisku. Pojazdem podróżowało tylko 63-letni kierowca, któremu strażacy pomogli wydostać się z bagna.
Mężczyzna został następnie opatrzony przez zespół ratownictwa medycznego. Na szczęście kierowca nie wymagał hospitalizacji. Służby zakończyły swoje działania w miejscowości Jesionka po niecałej godzinie.
Od 1 kwietnia 2018 roku wszystkie homologowane nowe pojazdy osobowe oraz dostawcze do 3,5 t podróżujące po drogach Unii Europejskiej są wyposażone w specjalny moduł wykrywania kolizji drogowych i automatycznego wzywania pomocy na miejsce zdarzenia – eCall. System ten pozwala zaoszczędzić czas, w jakim na miejsce kolizji lub wypadku wzywane są służby ratunkowe. Często osoby poszkodowane w wypadkach nie są w stanie same wezwać pomocy lub czas, w jakim tego dokonują, jest dość długi. Dochodzi również czynnik dezorientacji osób poszkodowanych i problemy z dokładnym określeniem miejsca takiego zdarzenia.
System uruchamiany jest na dwa sposoby: automatycznie i ręcznie. W pierwszym przypadku system np. na skutek odpalenia poduszek powietrznych samochodu wysyła na numer alarmowy 112 informacje o położeniu auta (na podstawie sygnału GPS) i jego podstawowych danych. W drugiej sytuacji kierowca ręcznie naciska specjalny przycisku uruchamiającego system eCall. W tym przypadku dane również zostają przesłane na numer 112. Po otrzymaniu takiego sygnału dyspozytor z numeru 112 próbuje połączyć się z pojazdem w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji i ewentualnego wysłania na miejsce służb ratunkowych.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie