Reklama

Nowy Dwór Mazowiecki: Rada Miejska Wprowadziła opłatę od posiadania psów

Rada Miejska Nowego Dworu Mazowieckiego przyjęła uchwałę wprowadzającą roczną opłatę od posiadania psów. Od stycznia 2025 roku mieszkańcy zapłacą 60 zł za jednego psa, z wyjątkiem osób objętych zwolnieniami, takich jak seniorzy, osoby z niepełnosprawnościami czy właściciele psów adoptowanych ze schroniska.

Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej, która odbyła się 26 listopada, radni jednogłośnie przegłosowali projekt uchwały dotyczący wprowadzenia opłaty od posiadania psów na terenie miasta. Nowe przepisy wprowadzają roczną opłatę w wysokości 60 zł za jednego psa oraz określają zasady jej poboru i zwolnienia dla wybranych grup mieszkańców.

Roczna opłata za psy: Szczegóły uchwały                             

Zgodnie z przyjętą uchwałą, opłata od posiadania psów będzie wynosić 60 zł rocznie za jednego psa. Obowiązek jej uiszczenia dotyczy wszystkich mieszkańców miasta, z wyjątkiem osób objętych zwolnieniami.

Opłatę należy uiścić bez wezwania do 31 maja danego roku. W przypadku, gdy obowiązek zapłaty powstaje po tej dacie, mieszkańcy mają 14 dni na uregulowanie należności. Jeśli w ciągu roku podatkowego obowiązek opłaty wygaśnie, kwota zostanie proporcjonalnie obniżona za miesiące, w których nie obowiązywała.

Wpłat można dokonywać na konto Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim przy ul. Zakroczymskiej 30.

Kto jest zwolniony z opłaty?              

Rada Miejska przewidziała zwolnienia dla określonych grup mieszkańców:

  1. Seniorzy powyżej 65. roku życia, prowadzący samodzielnie gospodarstwo domowe, są zwolnieni z opłaty za jednego psa.
  2. Osoby z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności nie muszą płacić za jednego psa.
  3. Podatnicy podatku rolnego są zwolnieni z opłaty za maksymalnie dwa psy.
  4. Opłata nie dotyczy również psów adoptowanych ze schroniska, pod warunkiem okazania zaświadczenia od placówki.   

Nowe przepisy w świetle prawa krajowego                   

Wprowadzenie opłaty od posiadania psów jest możliwe dzięki przepisom ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, samorządy mają prawo wprowadzać taką opłatę, o ile nie przekracza ona maksymalnych stawek określonych przez Ministerstwo Finansów.    

Opłata obowiązuje od stycznia 2025 roku                         

Nowe przepisy wejdą w życie po 14 dniach od ich ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Mieszkańcy powinni pamiętać o terminach wpłat oraz o możliwości skorzystania ze zwolnień, jeśli spełniają odpowiednie kryteria.   

Aktualizacja: 27/11/2024 14:34
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo kuriernowodworski.pl




Reklama
Wróć do