Samorząd województwa mazowieckiego kupi kolejne pojazdy dla Kolei Mazowieckich. Flotę spółki zasili 16 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), które dostarczy PESA. Wartość zamówienia to ponad 458,5 mln.

Koleje Mazowieckie wzmacniają swoją flotę. Samorząd województwa podpisał umowę z bydgoską spółką PESA. Na Mazowsze trafi 16 nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnym. Będą to EZT-y typu 61WE model REGIO 160.

 – Przedsięwzięcie jest częścią programu inwestycyjnego województwa mazowieckiego, w ramach którego zakupimy łącznie 22 pojazdy. Dzisiejsza umowa dotyczy dostawy 16 pojazdów, ich serwisowania i szkolenia personelu. Dzięki takim inwestycjom nasza spółka będzie mogła dalej dynamicznie się rozwijać – podkreślał w poniedziałek marszałek Adam Struzik.

Zakup pojazdów ma na celu zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasu przejazdu na najbardziej obciążonych odcinkach łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego, łódzkiego, lubelskiego i świętokrzyskiego.

Advertisement

Nowe składy pojawią się na tzw. liniach radomskich: Radom–Drzewica, Radom–Dęblin, Radom–Skarżysko-Kamienna, Radom–Warka–Warszawa, a także na planowanym do realizacji w ramach Programu Kolej Plus połączeniu Dobieszyn–Kozienice. Pojazdy będą mogły w przyszłości obsługiwać też połączenia: Warszawa–Małkinia–Ostrów Mazowiecka, Siedlce–Sokołów Podlaski, Siedlce–Łuków.

Zamówienie dostarczy bydgoska PESA, a nie Stadler, ani też Newag, którzy są liderami na mazowieckich trasach. Pojazdy trafią do Kolei Mazowieckich najpóźniej w 2026 r.

Advertisement