W powiecie nowodworskim minionej nocy strażacy interweniowali aż 20 razy. Głównie wzywani byli do usuwania powalonych drzew i konarów z dróg. Nawałnica wyrządziła też szkody materialne. Duże gałęzie spadły m.in. na samochód, przyczepę kempingową czy ogrodzenie. Wichura nie ominęła także infrastruktury energetycznej. Obecnie bez prądu jest ok. 2 tys. mieszkańców należących do rejonu energetycznego Legionowo.
Jak przekazał nam mł. kpt. Paweł Plagowski z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Mazowiecki, strażacy odnotowali około 20 zdarzeń związanych z usuwaniem powalonych drzew i gałęzi. Większość z nich była spowodowana silnym frontem atmosferycznym, który przeszedł w nocy z wtorku na środę i nad ranem.
Strażacy oprócz usuwania powalonych drzew z dróg interweniowali m.in. przy usunięciu dużej gałęzi, która spadła na samochód przy ulicy Słonecznej w Sowiej Woli Folwarcznej. Dodatkowo zajęli się także drzewem, które upadło i i uszkodziło ogrodzenie. Na szczęście w żadnym zdarzeniu nikt nie został poszkodowany.
Nawałnica nie ominęła także infrastruktury energetycznej. Około 2 tysiące mieszkańców należących do rejonu energetycznego Legionowo znalazło się bez prądu. Służby energetyczne na bieżąco lokalizują i usuwają awarie. – Przez nasz teren przeszedł front burzowy charakteryzujący się silnym porywistym wiatrem. Wiatr połamał sporo gałęzi, które spadły nam na linie energetyczne. Zaraz po tym jak ustąpiła burza, nasze ekipy wyjechały w teren. Na bieżąco lokalizują awarie i je usuwają. W tym momencie mamy niewiele ponad 2 tys. odbiorców bez zasilania
PGE szacuje, że większość obszaru powinna mieć przywrócone zasilanie do końca dnia. Niemniej jednak, prognozy te zależą od kolejnych uderzeń pogody oraz od tego, czy wystąpią poważniejsze uszkodzenia, takie jak połamane słupy energetyczne.
Obecnie powiecie nowodworskim awariami objęte są wszystkie gminy: Czosnów, Leoncin, Nasielsk, Nowy Dwór Mazowiecki, Pomiechówek, Zakroczym.
PGE zachęca mieszkańców do korzystania z aplikacji 991 Assistant, która umożliwia zgłoszenie awarii. Zgłoszenie wówczas trafia do systemu i jest obsługiwane dokładnie tak samo jak zawiadomienie telefoniczne.
fot. KP PSP w Nowym Dworze Mazowieckim / OSP Nasielsk