Czosnów. Zutylizują niebezpieczne substancje składowane w porzuconej naczepie

Date:

TO TEŻ CIĘ ZAINTERESUJE:

Po roku od porzucenia naczepy, w której składowane są toksyczne, łatwopalne i wybuchowe substancje, władze gminy usuną niebezpieczne odpady. Za utylizację, z gminnego budżetu, zapłacą mieszkańcy. Urząd ogłosił w tej sprawie przetarg.

Przypominamy, że naczepa z groźnymi substancjami została porzucona na początku marca 2022 roku w Cząstkowie Mazowieckim w okolicy skrzyżowania ul. Warszawskiej i Firmowej przy drodze krajowej nr 7. Wniosek o interwencję w tej sprawie trafił do WIOŚ-u 8 marca ubiegłego roku. Inspektorzy z delegatury w Ciechanowie wraz z funkcjonariuszami KP w Czosnowie, PSP w Nowym Dworze Mazowieckim oraz przedstawicielem Urzędu Gminy Czosnów dokonali oględzin naczepy oraz terenu w miejscu jej porzucenia. Ustalono, że na naczepie typu “firanka” znajduje się 28 zbiorników typu DPPL o pojemności 1m³, w których magazynowane są toksyczne, łatwopalne i wybuchowe substancje oraz 4 opakowania typu big-bag. Więcej o substancjach zagrażającym zdrowiu i życiu ludzi, jak i całej sprawie pisaliśmy (TUTAJ).

SKO zobowiązał gminę do uprzątnięcia odpadów

Pod koniec kwietnia na podstawie ustaleń inspektorów ochrony środowiska, wójt gminy Czosnów wszczął postępowanie administracyjne. 11 lipca została wydana decyzja nakazująca posiadaczowi odpadów ich usunięcie z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania, poprzez przekazanie odpadów uprawnionemu podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów niebezpiecznych. Posiadacz odpadów odwołał się jednak od decyzji gminy i sprawa trafiła do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie.

Advertisement

Odwołanie właściciela odpadów zostało rozstrzygnięte. SKO podjął decyzję zobowiązując gminę do utylizacji niebezpiecznych opadów na własny koszt. Organ po wykonaniu usunięcia może zażądać od posiadacza odpadów zwrotu poniesionych kosztów lub pozyska je z ustanowienia zabezpieczenia.

Odpady zostaną wywiezione i zutylizowane, jak tylko rozstrzygnie się przetarg wyłaniający firmę, która podejmie się tego zadania. Termin składania ofert upływa 24 lutego, a wyłoniony wykonawca usunie odpady w ciągu 30 dni od podpisania umowy z gminą. Koszt utylizacji wstępnie został oszacowany na ok. 500 tys. zł.

Advertisement
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Czytaj także:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Podziel się wiadomością

Zapisz do newslettera

spot_imgspot_img

Chętnie czytane

Czytaj także
Czytaj także

Czas zająć się na serio ekologią w mieście. Nowy Dwór Mazowiecki w programie Zielony Lider

Miasto dostało się do rocznego programu, który pomoże mu...

Nowy Dwór Mazowiecki. Zderzenie dwóch aut i dachowanie na DK 62. Jedna osoba trafiła do szpitala

W poniedziałek (16 września) chwilę przed godz. 14 w Nowym Dworze Mazowieckim na ulicy Generała Wiktora Thommee (DK 62) w pobliżu lotniska Warszawa-Modlin zderzyły się dwa samochody osobowe. W wyniku kolizji jedno z aut dachowało. Na miejscu interweniowały służby ratownicze. Kobieta, która kierowała jednym z pojazdów została przetransportowana do szpitala. Utrudnienia w miejscu zdarzenia trwały godzinę

Nowy Dwór Mazowiecki. Są środki na remont kościoła. Dyskusja o bezpieczeństwie przeciwpowodziowym

Kolejna nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej zaowocowała podjęciem uchwały, dzięki...

Leoncin. Policjanci odkryli uprawę marihuany. 32- latek może stracić wolność nawet na 3 lata

Mieszkaniec gminy Leoncin usłyszał zarzuty posiadania i uprawy konopii....