Dziewięć ofert wpłynęło do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w przetargu na zaprojektowanie i przebudowę trasy S7 na odcinku Czosnów – Kiełpin. Żadna z ofert nie przekracza budżetu.
Złożone oferty opiewają na kwoty od ok. 536 mln zł do ok. 799 mln zł. Budżet GDDKiA na inwestycję wynosi ponad 831 mln zł. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Fabe Polska, SP Sine Midas Stroy z Kazachstanu oraz Yörük Yapi İnşaat z Turcji, które wyceniło prace na 536,3 mln zł. Droższe oferty złożyli NDI i NDI Sopot – 548,5 mln zł, Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones Hiszpania – 565,7 mln zł, Porr – 585 mln zł, Budimex – 597,6 mln zł, Mostostal Warszawa – 623,2 mln zł, Intercor – 645,7 mln zł, Strabag – 718,7 mln zł oraz Polaqua – 799 mln zł.
Po przeprowadzeniu analizy ofert i wskazaniu najkorzystniejszej z nich, w przypadku braku odwołań, podpisanie umowy będzie możliwe w lipcu 2023 roku. Zwycięska firma będzie miała na realizację zadania 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca). Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania (uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i decyzji), jak i realizacji, kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 r.
9 km dwujezdniowej drogi ekspresowej z trzema pasami ruchu
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 9 km drogi ekspresowej S7. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej DK7 powstanie dwujezdniowa ekspresówka z trzema pasami ruchu. Wybudowane zostaną trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W tej chwili, kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Kierowcy z 35 kilometrów będą mogli korzystać w 2025 r.
W przygotowaniu jest druga część trasy z Czosnowa do stolicy, czyli odcinek Kiełpin – Warszawa (13 km). Drogowcy obecnie kompletują dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID.