Nieco ponad 536 mln zł wynosi najkorzystniejsza oferta w przetargu na realizację drogi ekspresowej S7 Czosnów – Kiełpin. Złożyło ją konsorcjum z udziałem firm z Kazachstanu i Turcji. Kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę w przetargu na zaprojektowanie oraz dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej istniejącej dwujezdniowej DK7 na północnym wlocie do Warszawy.
Najkorzystniejszą ofertę opiewającą na kwotę 536 mln zł złożyło konsorcjum, którego liderem jest Fabe Polska, a partnerami Sine Midas Stroy z Kazachstanu i Yörük Yapi İnşaat z Turcji.
Zakres prac
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 9 km drogi ekspresowej S7. – W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej DK7 powstanie dwujezdniowa ekspresówka z trzema pasami ruchu. Wybudowane zostaną trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga ma być wybudowana w ciągu 36 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. (od 16 grudnia do 15 marca). Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania (uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i decyzji), jak i realizacji, kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 r.
To ma być fragment ważnej trasy prowadzącej z Warszawy w stronę Gdańska. Dalsze odcinki tej trasy – od Czosnowa do Płońska – są obecnie w realizacji i maja być gotowe w 2025 r. W przygotowaniu jest również druga część trasy z Czosnowa do stolicy, czyli odcinek Kiełpin – Warszawa (13 km). – Kompletujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia, na przełomie III/IV kwartału br., przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID – dodaje GDDKiA.