Lotnisko Warszawa-Modlin planuje dobudować do istniejącego terminalu nową konstrukcję. – „Na nowy obiekt terminalowy chcemy wydać ok. 30 mln złotych” – mówią w rozmowie z rynkiem-lotniczym.pl przedstawiciele zarządu lotniska Warszawa-Modlin. Zarząd Modlina jest zainteresowany koncepcją duoportu, a stworzenie bezpośredniego połączenia kolejowego między Modlinem a Lotniskiem Chopina ułatwiłoby wdrożenie tej koncepcji.

Terminal za 30 mln zł

Zarząd lotniska Warszawa-Modlin planuje rozbudowę terminala pasażerskiego już w 2025 roku. Inwestycja będzie polegała na dobudowaniu do istniejącego terminalu nowej konstrukcji. Taka rozbudowa w ciągu kilku lat mogłaby wpłynąć na znaczący wzrost liczby pasażerów z 3 do 6 milionów rocznie.

Na nowy obiekt terminalowy chcemy wydać ok. 30 mln złotych. Chcemy tam stworzyć przestrzeń, która umożliwi nam na obsługiwanie pasażerów Schengen i non-Schengen w dwóch osobnych przestrzeniach – mówią w rozmowie z rynkiem-lotniczym.pl Tomasz Szymczak p.o. prezesa zarządu Lotniska Modlin oraz Grzegorz Hlebowicz, wiceprezes zarządu.

Inwestycja nie ogranicza się jedynie do rozbudowy terminala. Zarząd mówi też o budowie trzech nowych płyt postojowych, które „początkowo będą pomagać w utrzymaniu obecnej przepustowości lotniska, w przyszłości zwiększą możliwości operacyjne”.

Władze Modlina za koncepcją duoportu

W rozmowie z rynkiem-lotniczym.pl, władze lotniska wyrażają zainteresowanie koncepcją duoportu, w której Lotnisko Chopina będzie hubowe, a port w Nowym Dworze Mazowieckim lotniskiem niskokosztowym. Stworzenie bezpośredniego połączenia kolejowego między Modlinem a Lotniskiem Chopina miałoby znacząco ułatwić wdrożenie takiej koncepcji.  

Advertisement

„Wyższe taryfy opłat lotniskowych są konieczne”

Podniesiony został też problem napiętych relacji na linii Modlin – Ryanair po zmianie taryfikatora opłat na nowodworskim lotnisku, który skutkował redukcją połączeń irlandzkiego przewoźnika. Szymczak i Hlebowicz wskazują, że Ryanair powinien zrozumieć, że “nieco wyższe taryfy opłat lotniskowych są konieczne, aby nasz port zapewnił sobie możliwość finansowania m.in. remontu pola ruchu naziemnego, utrzymania w sprawności operacyjnej dostępnej infrastruktury, ale również, żeby można było sfinansować kredytem bankowym albo emisją obligacji inwestycji w strefie landside, jak i airside”.

Przedstawiciele zarządu lotniska Warszawa-Modlin poinformowali również, że Modlin planuje pozyskać nowych przewoźników, ale nie zdradzają kiedy miałoby to nastąpić, ponieważ wszystko jest na etapie rozmów.

W roku 2023 lotnisko Warszawa-Modlin odnotowało rekordową liczbę 3,4 mln pasażerów. Prognozy na 2029 r. zakładają nawet obsługę 5,5 mln pasażerów rocznie.

Advertisement