Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie oraz dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej 9-kilometreowego odcinka S7 Czosnów – Kiełpin. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi powstanie ekspresówka z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Jak poinformowała GDDKiA, „zadaniem wykonawcy jest przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 9 km drogi ekspresowej S7”.

W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej DK7 powstanie dwujezdniowa ekspresówka z trzema pasami ruchu. Dodatkowo wybudowane zostaną trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa. Powstaną też drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Dotrzymujemy słowa i uzupełniamy sieć dróg ekspresowych w całej Polsce. Budowa drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy to inwestycja, na którą mieszkańcy stolicy, ale także podwarszawskich Łomianek, czekają od wielu lat. Umowa na opracowanie projektu i budowę nowej, bezpiecznej i wygodnej trasy to poważny krok w kierunku realizacji tego przedsięwzięcia — powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Rusza realizacja S7 Czosnów – Kiełpin

Znamy terminy

Realizacją inwestycji zajmie się konsorcjum składające się z firm: Fabe Polska (lider), SP Sine Midas Stroy (Kazachstan) oraz Yörük Yapi İnşaat (Turcja). Całkowita wartość zadania wynosi około 536 mln zł, a czas trwania prac to 36 miesięcy od momentu podpisania umowy

Advertisement
. Okresy zimowe (od 16 grudnia do 15 marca) nie są wliczane do czasu realizacji robót.

Jeśli proces projektowania oraz realizacja przebiegną sprawnie, kierowcy będą mogli korzystać z nowej trasy wiosną 2027 r.

S7 na północ od Warszawy

GDDKiA przypomniała również, że kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska.

Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Ten 35-kilometrowy fragment S7 ma być oddany w 2025 r.

W październiku 2023 r. ogłoszono przetarg na zaprojektowanie ostatniego odcinka północnego wlotu do stolicy, ok. 12,9 km nowego przebiegu drogi ekspresowej, pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8) w Warszawie.

fot. GDDKiA

Advertisement