
Wojewoda mazowiecki zatwierdził projekt budowlany i wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, dotyczącej budowy drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów na odcinku Płońsk Północ (Siedlin) – Załuski oraz zezwolił na realizację budowy nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 zlokalizowanej w rejonie węzła Ostrzykowizna w Zakroczymiu.
Budowa ostatniego odcinka drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów będzie realizowana na terenie gmin: Płońsk i Załuski w powiecie płońskim. Jak zaznaczono, celem przedsięwzięcia jest m.in. „poprawa komfortu jazdy oraz bezpieczeństwa podróżnych. Realizacja drogi ekspresowej będzie znaczącym czynnikiem wpływającym pozytywnie na rozwój gospodarczy”.
Etap projektowania jest już zakończony, kolejny to realizacja robót w terenie. W miejscu obecnej dwujezdniowej DK7 powstanie także dwujezdniowa, ale z trzema pasami ruchu, ekspresowa S7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe – Poczernin i Przyborowice, drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. bariery energochłonne).
Budowa nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 zlokalizowanej w rejonie węzła Ostrzykowizna w ramach projektowanej drogi szybkiego ruchu S7 na odcinku Płońsk-Czosnów będzie realizowana na terenie gminy Zakroczym.
Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi krajowej nr 62 na odcinku istniejącej drogi krajowej nr 62 Strzelno – Siemiatycze do drogi dojazdowej do Fortu X Henrysin w rejonie węzła Ostrzykowizna. Odcinek ten stanowi część większego przedsięwzięcia inwestycyjnego, obejmującego budowę drogi ekspresowej S7 w ciągu drogi krajowej nr 7 na odcinku od węzła „Załuski” do węzła „Modlin”.
W komunikacie prasowym czytamy, że „funkcjonowanie nowego układu komunikacyjnego wpłynie pozytywnie na środowisko poprzez przejęcie znacznej części ruchu, który w obecnej chwili odbywa się po drogach sąsiednich, w tym ruchu szczególnie uciążliwych samochodów ciężkich. Wpłynie to na poprawę klimatu akustycznego, bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza, gleby i wód na terenach znajdujących się w pobliżu dróg, które zostaną odciążone przez drogę krajową docelowo powiązaną z drogą ekspresową”.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaplanowała 8 maja zamknąć wiadukt nad S7 (Utrata/Modlińska) na około 1,5 roku. Roboty drogowe w tym rejonie mogą wiązać się ze sporymi utrudnieniami dla kierowców i pasażerów. – W najbliższym czasie szykuje nam się komunikacyjny armagedon. Przystanek komunikacyjny Utrata zostanie czasowo przeniesiony na ul. Polną. Rozkłady jazdy przez pierwsze dni będą obowiązywać jak dotychczas. Dopiero po krótkim okresie prawdopodobnie zostaną zmienione w wyniku obserwacji kierowców i sytuacji na drodze do NDM – poinformował Artur Ciecierski, burmistrz Zakroczymia.
Gmina czyni starania, żeby utworzyć przy ul. Prochownia pętlę, aby bus mógł dojechać, zabrać osoby z Utraty i zawrócić do ulicy Fortecznej.
Od 23 grudnia 2022 r. kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Na odcinku Modlin – Czosnów roboty w terenie rozpoczęły się na początku września 2022 r., na odcinku Załuski – Modlin pod koniec grudnia 2022 r.
W przygotowaniu jest ostatni fragment, wlot S7 od północy do Warszawy i węzła na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S8. Jego realizację podzielono na dwa odcinki: Czosnów – Kiełpin i Kiełpin – Warszawa.
Droga ekspresowa S7 połączy województwa: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Trasa ma spełniać funkcję ponadregionalnej drogi tranzytowej łączącej miasta: Gdańsk, Elbląg, Olsztynek, Warszawa, Kielce, Kraków, Rabka.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie