
Urząd Miejski ogłosił przetarg na obsługę nowych połączeń autobusowych, które całkowicie zmienią układ transportu publicznego w mieście. Nowe linie, lepiej dopasowane rozkłady jazdy i większa dostępność dla mieszkańców – to tylko niektóre z nadchodzących zmian.
Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim rozpoczął postępowanie przetargowe dotyczące obsługi połączeń Nowodworskiej Komunikacji Miejskiej. Jeśli przetarg zakończy się wyborem operatora, miasto czekają istotne zmiany w układzie komunikacyjnym. Nowa koncepcja powstała dzięki współpracy urzędników miejskich, inicjatywy "Wspólnie dla Wspólnego Biletu - NDM" oraz Burmistrza Sebastiana Sosińskiego. Kluczowym elementem projektu jest zaangażowanie mieszkańców w proces planowania transportu.
Nowy system transportu miejskiego zakłada uruchomienie sześciu linii autobusowych:
Nowy układ zapewni dogodne połączenia między Modlinem Twierdza a PKP Nowy Dwór Mazowiecki, a także umożliwi szybki transport do miejsc pracy i placówek edukacyjnych. Linia 52 pojedzie ul. Kolejową, Dworcową i Kopernika. Linia 50 odegra kluczową rolę w komunikacji miejskiej, łącząc Osiedle Młodych z centrum miasta oraz stacją kolejową. Operator został zobowiązany do skomunikowania Modlina Twierdzy z połączeniami linii L41 (linią 50 lub 52).
Mieszkańcy Okunina i Pólka zyskają wygodne połączenie ze stacją kolejową Nowy Dwór Mazowiecki dzięki liniom 54 i 54a, kursującym od strony ulicy Sportowej. Z kolei linie 51 i 54a zostały zaplanowane jako trasy pracownicze, umożliwiające szybki dojazd do zakładów produkcyjnych przy ulicach Przemysłowej i Granicznej.
Miasto i przyszły operator będą współpracować przy opracowywaniu rozkładu jazdy. Priorytetem jest jego dostosowanie do zmian w harmonogramie pociągów Kolei Mazowieckich, co poprawi skomunikowanie Nowego Dworu Mazowieckiego z Warszawą. Autobusy będą kursować w szczycie co godzinę (z wyjątkiem linii pracowniczych), a także w weekendy i święta. Nowa siatka połączeń umożliwi mieszkańcom nie tylko wygodny dojazd na pociąg czy do szkół, ale również na wydarzenia kulturalne organizowane w NOK i Kasynie Oficerskim.
Wszystkie autobusy będą kursować ulicą Warszawską, a nowy przystanek powstanie przy parku miejskim im. S. Wybickiego. Rezygnacja z obsługi ul. Modlińskiej ma na celu poprawę punktualności.
Pierwsze miesiące funkcjonowania nowej komunikacji będą okresem testowym. Miasto będzie zbierać opinie mieszkańców i monitorować efektywność wprowadzonych zmian. Przetarg przewiduje możliwość dalszego rozwoju sieci, w tym:
Nowodworska Komunikacja Miejska będzie obsługiwana przez pięć pojazdów – linie 54 i 54a będzie obsługiwał jeden autobus klasy MINI, natomiast pozostałe trasy pojadą autobusami klasy MIDI. Nowe pojazdy będą krótsze niż dotychczasowe niebieskie autobusy, jednak dzięki zmodyfikowanemu układowi komunikacyjnemu i lepszej ofercie przewozowej nie ma potrzeby wprowadzania większych pojazdów. Rozwiązanie to poprawi także komfort pracy kierowców, którzy często mierzyli się z trudnościami na wąskich miejskich ulicach.
Jeśli przetarg zakończy się sukcesem, w marcu rozpocznie się duża akcja informacyjna dla mieszkańców. Władze miasta zapowiadają, że planowane zmiany to dopiero początek modernizacji transportu publicznego w Nowym Dworze Mazowieckim. Będziemy na bieżąco informować o kolejnych etapach wdrażania nowego systemu.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.