Reklama

Radny Andrzej Świder o sprzeciwie wobec bezpłatnej komunikacji i jakości transportu publicznego w Modlinie Twierdzy (wideo)

Radny Andrzej Świder w rozmowie z nami przedstawia swój punkt widzenia na temat komunikacji miejskiej w Nowym Dworze Mazowieckim. O sprzeciwie wobec bezpłatnej komunikacji, jakości transportu publicznego w Modlinie Twierdzy jak i Nowym Dworze Mazowieckim i wyzwaniach na przyszłość. (wideo)

Radny Andrzej Świder pozytywnie ocenia przeprowadzone badania społeczne dotyczące komunikacji miejskiej. Podkreśla, że nigdy wcześniej nie przeprowadzono tak szczegółowej analizy opinii mieszkańców na temat transportu publicznego. Wyniki tych badań są kluczowe dla podejmowania trafnych decyzji w zakresie funkcjonowania komunikacji.

Szczególne uznanie kieruje w stronę Kacpra Pawelczyka i Cezarego Bartosińskiego, którzy przez kilka miesięcy pracowali społecznie nad wypracowaniem konkretnych wniosków dotyczących transportu. To właśnie ich analiza pozwoliła lepiej zrozumieć potrzeby lokalnej społeczności.

Kontrowersje wokół linii numer 4

Radny odnosi się również do burzy medialnej, jaka powstała wokół zawieszenia linii autobusowej numer 4 w Modlinie Twierdzy. Podkreśla, że cała sytuacja miała głównie wymiar polityczny i propagandowy. Z jego obserwacji wynika, że autobus tej linii bywał niemal pusty, podczas gdy inne linie funkcjonowały efektywniej.

" Nie tak dawno, bo chyba w listopadzie, kiedy została zawieszona linia numer 4 w Modlinie Twierdzy, pewna grupa radnych nie będę się tutaj posługiwał nazwiskami, rozdmuchała ten temat do rangi co najmniej „zrywu narodowo wyzwoleńczego”, a tak naprawdę ta linia numer 4 była pewnym takim uzupełnieniem. Nawet z moich obserwacji wynika, że jechała linia numer 2 za nią numer 4 w jednej siedziały 2 osoby, a drugiej 3. Więc te całe zamieszanie dotyczące linii numer 4, bardziej miało wydźwięk propagandowy i polityczny niż merytoryczny, bo tak naprawdę to te badania i te sondaże pokazały jakie są oczekiwania mieszkańców." - mówi Andrzej Świder. 

Badania społeczne jednoznacznie wykazały, że priorytetem dla mieszkańców Modlina Twierdzy są połączenia w godzinach porannych, szczególnie w kontekście dojazdu do pracy oraz szkół. Właśnie na tym obszarze skorygowano harmonogram kursów, aby zapewnić pasażerom punktualny dojazd do stacji PKP.

Sprzeciw wobec bezpłatnej komunikacji

Radny Andrzej Świder jasno deklaruje swój sprzeciw wobec wprowadzenia bezpłatnej komunikacji miejskiej. Jego zdaniem jest to element politycznego marketingu i niekorzystne rozwiązanie z ekonomicznego punktu widzenia. Uważa, że darmowy transport miejski tworzy nierówną konkurencję dla prywatnych przewoźników obsługujących trasę Zakroczym - Warszawa. W konsekwencji mogłoby to wpłynąć na rentowność komercyjnych połączeń międzymiastowych.

"Jestem przeciwny bezpłatnej komunikacji. Uważam, że bezpłatna komunikacja i argumenty, [...] że w innych miastach jest bezpłatna... Jakoś tak mi się to dziwnie kojarzy z jakąś formą marketingu politycznego. Takie dawanie ludziom czegoś za darmo. Poza tym uważam, że bezpłatna komunikacja tworzy poniekąd konkurencję przewoźnikowi, który jeździ na trasie przykładowo Zakroczym - Warszawa, bo wtedy przejeżdżają przez Modlin Twierdzę ludzie bardziej będą skłonni wsiąść do autobusu naszej komunikacji miejskiej, która jest bezpłatna, niż do tego autobusu, który jedzie akurat do Warszawy przez Osiedle Młodych i przez Centrum, bo tu muszą płacić bilet. A to z kolei trochę ma wpływ też na opłacalność dla tego przewoźnika, który jeździ na tych trasach do Warszawy." - tłumaczy Andrzej Świder.

Problemy komunikacyjne i rozmowy z władzami

Kolejnym istotnym aspektem transportowym jest kwestia połączeń z Warszawą. Radny podkreśla, że Burmistrz Sebastian Sosiński prowadzi aktywne rozmowy z gminami ościennymi oraz starostwem, aby usprawnić transport publiczny.

" Jest potrzebna współpraca w tym zakresie i ze starostwem. Burmistrz prowadził również rozmowy, o ile się orientuje z Panem Posłem Piotrem Kandybą, efektem czego było zaproszenie naszego Burmistrza na spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw rozwoju aglomeracji podwarszawskich, na którym to spotkaniu nasz burmistrz miał okazję podzielić się problemami związanymi z infrastrukturą komunikacyjną w naszym mieście." - mówi Świder.

Efektem tych działań było zaproszenie burmistrza na posiedzenie Zespołu Parlamentarnego ds. Rozwoju Aglomeracji Podwarszawskich. Podczas spotkania poruszono kluczowe problemy infrastrukturalne, w tym konieczność budowy drugiej nitki mostu z ciągiem pieszo-jezdnym oraz rozwiązania problemu korków na drodze krajowej nr 85.

Wyzwania na przyszłość

Wśród dalszych potrzeb infrastrukturalnych Radny wskazuje na konieczność modernizacji ronda w Modlinie Starym oraz budowy nowoczesnego dworca PKP. Wskazuje, że dalsze rozmowy i współpraca z przedstawicielami rządu oraz samorządów regionalnych będą kluczowe dla poprawy komunikacji w regionie.

Aktualizacja: 13/02/2025 15:29
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do