Reklama

Operator śmieciowy Nowego Dworu Mazowieckiego odbierz odpady także z firm. Nie chcesz? Złóż rezygnację

Od 1 stycznia 2026 r. w Nowym Dworze Mazowieckim zacznie funkcjonować gminny system odbioru odpadów komunalnych, obejmujący także nieruchomości niezamieszkałe, na których prowadzona jest działalność gospodarcza. W związku z tym właściciele takich nieruchomości mają obowiązek podjęcia decyzji dotyczącej przystąpienia do tego systemu lub rezygnacji z usług oferowanych przez miasto. Termin na złożenie stosownego oświadczenia upływa w poniedziałek, 17 listopada 2025 r.

Mająca wejść w życie zmiana zasad odbioru odpadów komunalnych dla nieruchomości niezamieszkałych w Nowym Dworze Mazowieckim to istotny krok w kierunku poprawy efektywności gospodarki odpadami oraz dostosowania lokalnych regulacji do wymogów ustawowych. Przedsiębiorcy mają czas do poniedziałku, 17 listopada 2025 r. na podjęcie decyzji i dopełnienie formalności związanych z ewentualną rezygnacją z gminnego systemu. Niedopełnienie obowiązku będzie skutkowało automatycznym przystąpieniem do systemu oraz wiązało się z określonymi kosztami i zasadami współpracy. Warto już teraz zapoznać się ze szczegółami regulacji oraz przygotować odpowiednie dokumenty, aby uniknąć potencjalnych problemów administracyjnych i finansowych związanych z nowymi zasadami gospodarowania odpadami komunalnymi.

 

Wymogi dotyczące rezygnacji z gminnego systemu

Podmioty gospodarcze, które zdecydują się na rezygnację z gminnego systemu odbioru odpadów, muszą spełnić określone wymogi formalne. Przede wszystkim konieczne jest złożenie pisemnego oświadczenia w Urzędzie Miejskim (UM) w Nowym Dworze Mazowieckim. Do oświadczenia należy dołączyć kopię aktualnej umowy na odbiór odpadów komunalnych, która potwierdza realizację obowiązku segregacji odpadów na pięć frakcji - papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady oraz odpady zmieszane pozostałe po segregacji. Segregacja odpadów na wymienione frakcje jest wymogiem ustawowym wynikającym z rozporządzenia ministra klimatu i środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów. Niedopełnienie tego obowiązku może skutkować koniecznością przystąpienia do systemu gminnego.

 

Konsekwencje braku złożenia oświadczenia

Podmioty, które nie zdecydują się na rezygnację lub nie złożą oświadczenia w wymaganym terminie, automatycznie zostaną objęte gminnym systemem odbioru odpadów komunalnych. Zgodnie bowiem z przepisami, od 18 listopada 2025 r. właściciele nieruchomości niezamieszkałych będą zobowiązani do korzystania z usług gminy w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów.

 

Wzór oświadczenia

Aby ułatwić proces składania oświadczeń, miasto udostępniło wzór dokumentu, który można pobrać ze tej strony internetowej. Wypełniony formularz należy dostarczyć osobiście do UM w Nowym Dworze Mazowieckim lub przesłać drogą pocztową przed upływem terminu.

 

Rekomendacje dla przedsiębiorców

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych powinni jak najszybciej przeanalizować swoje potrzeby w zakresie odbioru odpadów komunalnych oraz sprawdzić zgodność posiadanych umów z wymogami ustawowymi dotyczącymi segregacji odpadów. Rezygnacja z gminnego systemu może być korzystna dla podmiotów posiadających już efektywnie działające umowy na odbiór odpadów, jednak wymaga dopełnienia formalności w określonym terminie. Z kolei przystąpienie do gminnego systemu zapewnia kompleksową obsługę w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Decyzja powinna być oparta na dokładnej analizie kosztów oraz efektywności proponowanych rozwiązań.

 

Aktualizacja: 03/10/2025 10:10
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo kuriernowodworski.pl




Reklama
Wróć do