Reklama

Winda za 3,5 mln złotych, nowe wejście i urząd bliżej mieszkańców? Zmiany w ratuszu Nowego Dworu Mazowieckiego (wideo)

W Nowym Dworze Mazowieckim szykują się zmiany w funkcjonowaniu Urzędu Miejskiego. Podczas ostatniej sesji Rady Miasta, Burmistrz Sosiński zapowiedział modernizację budynku, która ma poprawić dostępność dla osób z niepełnosprawnościami oraz usprawnić obsługę mieszkańców. W planach jest nie tylko budowa windy, ale także reorganizacja parteru ratusza, w tym utworzenie nowej sali obsługi. Materiał wideo

Nowa winda i centrum obsługi mieszkańców w ratuszu?

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta Nowy Dwór Mazowiecki jednym z tematów była poprawa dostępności i funkcjonalności budynku Urzędu Miejskiego. Radny Roman Biliński zwrócił uwagę na brak informacji w raporcie Burmistrza dotyczących planowanej budowy windy. W odpowiedzi Burmistrz Sebastian Sosiński przedstawił plany modernizacji urzędu, obejmujące nie tylko windę, ale również stworzenie nowej strefy obsługi mieszkańców na parterze.

Radny: Brakuje informacji o windzie

Radny Roman Biliński przypomniał, że jednym z trzech głównych kierunków rozwoju miasta zapisanych w strategii rozwoju jest „urząd przyjazny mieszkańcom”. W swojej wypowiedzi zaznaczył:

Zacznę od początku raportu, panie burmistrzu, w ramach strategii rozwoju miasta wyznaczono 3 podstawowe kierunki jego rozwoju. Urząd przyjazny mieszkańcom, miejsca aktywnego wypoczynku, kultura i rozrywka bliżej mieszkańca. Propozycji kulturalnych, jak również miejsc wypoczynku sukcesywnie przybywa. Natomiast, w obszarze urząd przyjazny mieszkańcom zabrakło informacji odnośnie bardzo istotnego ułatwienia dla mieszkańców, a mianowicie budowę windy w urzędzie. Czy to zadanie będzie realizowane? - dopytywał Biliński.

Burmistrz: Nie tylko winda – cały parter dla mieszkańców

Burmistrz Sebastian Sosiński odpowiedział, że urząd konsekwentnie dąży do poprawy dostępności, ale projekt wykracza poza samą budowę windy. Zmieniono koncepcję inwestycji, aby była bardziej funkcjonalna i przyjazna mieszkańcom:

Przyjazny urząd nie opiera się tylko w kwestii budowy windy. Mieliśmy wykonany kosztorys i pozwolenie na budowę, na szyb windowy przyklejony do budynku od strony parkingu. Koszt wykonania takiej inwestycji był szacowany na około 3,5 miliona złotych. - odpowiada Sosiński.

Według nowej koncepcji szyb windowy zostanie ulokowany wewnątrz budynku, co pozwoli uniknąć zmian w głównym wejściu i uprości dostęp dla osób z niepełnosprawnościami:

Wprowadziliśmy zmiany i projektant przygotowuje dokumenty do pozwolenia zamiennego, które ulokuje tą windę w mojej ocenie, i nie tylko w mojej ocenie, bo również architektów w bardziej logicznej lokalizacji. Czyli, w ciągu tych małych pokoików korytarza budynku, w którym się znajdujemy. Nie trzeba zmieniać wejścia głównego, tak aby umożliwić dostęp osobom z niepełnosprawnościami. Możemy to zrobić przy tym obecnym wejściu wymaga ono jedynie modernizacji. - kontynuuje Burmistrz.

Nowa sala obsługi mieszkańców na parterze

Wraz z budową windy planowane są zmiany w układzie parteru urzędu. Obecna sala ślubów zostanie przekształcona w nowoczesne centrum obsługi mieszkańców:

Z budową windy zostanie tam wprowadzony zakres, który z pomieszczeń dzisiejszej sali ślubów stworzy sekcję obsługi mieszkańców. Ona się nie będzie zamykała tylko w jednym okienku podawczym, gdzie będzie można składać pismo, ale znajdzie się tam nie tylko obecny już urząd stanu cywilnego, ale również wydział spraw obywatelskich. Więc wszystkie kwestie związane z dowodami również na parterze.  - opowiada.

Burmistrz zapowiedział, że większość spraw będzie można załatwić w jednym miejscu - bez konieczności poruszania się po budynku. Dodatkowo urzędnicy z różnych wydziałów będą pełnić dyżury, umożliwiając sprawne załatwianie formalności:

Poszczególne komórki Urzędu Miejskiego będą miały tam swoje stanowiska, a ich członkowie tych zespołów będą mogli tam pełnić dyżur i załatwiać te sprawy, które uda się załatwić w tej sali obsługi bezpośrednio w jednym miejscu. - mówi dalej Sosiński.

Zmiany dla osób z niepełnosprawnościami i nowe godziny pracy

W ramach inwestycji przewidziano również nową lokalizację toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami:

Zmieniamy tam jeszcze lokalizację toalety dla osób z niepełnosprawnościami, bo pierwotnie została ona zaplanowana na końcu korytarza tej starej części urzędu od strony tego wejścia od parkingu. Ona w tej chwili będzie zlokalizowana naprzeciwko tej sali obsługi. - mówi Burmistrz

Burmistrz przypomniał także, że urząd wprowadził zmiany w godzinach otwarcia, aby lepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców:

Jak państwo wiecie, również w czwartki zmieniliśmy godzinę pracy urzędu nie tylko ja, ale również moi współpracownicy z wydziału spraw obywatelskich. Pracujemy do godziny 20:00 po to aby osoby, które w ciągu tygodnia nie mogą w godzinach pracy załatwić tych swoich formalności, mogą to zrobić w bardziej przyjaznych godzinach. - kończył swoją wypowiedź Burmistrz Sosiński.

Aktualizacja: 02/07/2025 08:15
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Sebix - niezalogowany 2025-07-02 10:40:37

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    https://businessinsider.com.pl - niezalogowany 2025-07-02 10:47:10

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcinek - niezalogowany 2025-07-02 10:58:20

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do