
W środę (4 czerwca) przed godz. 19 w Sadach (gmina Czosnów) na modernizowanej trasie S7 zderzyły się dwa samochody osobowe. Na miejscu interweniowały służby ratownicze, a utrudnienia drogowe w kierunku Gdańska trwały blisko godzinę.
Informację o zdarzeniu drogowym z udziałem dwóch pojazdów na terenie gminy Czosnów służby ratownicze odebrały o godz. 18:46 z automatycznego systemu eCall zamontowanego w jednym z aut. - Na miejsce zadysponowano łącznie trzy zastępy straży pożarnej z JRG Nowy Dwór Mazowiecki, OSP Zakroczym, OSP Kazuń Polski, zespół ratownictwa medycznego i Policję. - poinformował Kurier Nowodworski kapitan Paweł Plagowski, oficer prasowy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Mazowieckim.
Po przybyciu służb ratowniczych na miejsce zdarzenia okazało się, że w Sadach na trasie S7 na pasie w kierunku Gdańska zderzyły się dwa samochody osobowe marki Volvo i Mercedes. Uszkodzone pojazdy blokowały lewy pas trasy S7. Osoby podróżujące pojazdami opuściły uszkodzone auta o własnych siłach. Strażacy i policjanci zabezpieczyli miejsce kolizji, a dwie osoby zostały opatrzone prze zespół ratownictwa medycznego. Na szczęście nie doznały one poważnych obrażeń i nie wymagały hospitalizacji. Służby ratownicze uprzątnęły miejsce kolizji i przywróciły normalny ruch drogowy chwilę po godz. 20.
Od 1 kwietnia 2018 roku wszystkie homologowane nowe pojazdy osobowe oraz dostawcze do 3,5 t podróżujące po drogach Unii Europejskiej są wyposażone w specjalny moduł wykrywania kolizji drogowych i automatycznego wzywania pomocy na miejsce zdarzenia – eCall. System ten pozwala zaoszczędzić czas, w jakim na miejsce kolizji lub wypadku wzywane są służby ratunkowe. Często osoby poszkodowane w wypadkach nie są w stanie same wezwać pomocy lub czas, w jakim tego dokonują, jest dość długi. Dochodzi również czynnik dezorientacji osób poszkodowanych i problemy z dokładnym określeniem miejsca takiego zdarzenia.
System uruchamiany jest na dwa sposoby: automatycznie i ręcznie. W pierwszym przypadku system np. na skutek odpalenia poduszek powietrznych samochodu wysyła na numer alarmowy 112 informacje o położeniu auta (na podstawie sygnału GPS) i jego podstawowych danych. W drugiej sytuacji kierowca ręcznie naciska specjalny przycisku uruchamiającego system eCall. W tym przypadku dane również zostają przesłane na numer 112. Po otrzymaniu takiego sygnału dyspozytor z numeru 112 próbuje połączyć się z pojazdem w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji i ewentualnego wysłania na miejsce służb ratunkowych.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie