Reklama

Czosnów. Zderzenie Volvo i Toyoty na DW 579 w Cybulicach Małych

W niedzielę (8 czerwca) przed godz. 13 w Cybulicach Małych (gmina Czosnów) na drodze wojewódzkiej zderzyły się dwa samochody osobowe. Na miejscu interweniowały służby ratownicze, a utrudnienia drogowe w miejscu kolizji trwały blisko godzinę.

Zgłoszenie o zdarzeniu drogowym

Informację o zdarzeniu drogowym z udziałem dwóch pojazdów na terenie gminy Czosnów służby ratownicze odebrały o godz. 12:52 z automatycznego systemu eCall zamontowanego w jednym z aut. - Na miejsce zadysponowano łącznie dwa zastępy straży pożarnej z JRG Nowy Dwór Mazowiecki, OSP Kazuń Polski, zespół ratownictwa medycznego i Policję. - poinformował Kurier Nowodworski kapitan Paweł Plagowski, oficer prasowy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Mazowieckim.

Zderzenie dwóch aut na DW 579

Po przybyciu służb ratowniczych na miejsce zdarzenia okazało się, że w Cybulicach Małych na drodze wojewódzkiej nr 579 zderzyły się dwa samochody osobowe marki Volvo i Toyota. Uszkodzone pojazdy blokowały jeden pas ruchu. Trzy osoby, które podróżowały pojazdami opuściły uszkodzone auta o własnych siłach. Strażacy i policjanci zabezpieczyli miejsce kolizji, a osoby biorące w niej udział zostały opatrzone prze zespół ratownictwa medycznego. Na szczęście nie doznały one poważnych obrażeń i nie wymagały hospitalizacji. Strażacy odłączyli akumulatory w uszkodzonych pojazdach, a następnie zepchnęli je na pobocze. Służby ratownicze uprzątnęły miejsce zdarzenia i zakończyły swoje działania w Cybulicach Małych 13:37.

Czym jest system wCall?

Od 1 kwietnia 2018 roku wszystkie homologowane nowe pojazdy osobowe oraz dostawcze do 3,5 t podróżujące po drogach Unii Europejskiej są wyposażone w specjalny moduł wykrywania kolizji drogowych i automatycznego wzywania pomocy na miejsce zdarzenia – eCall. System ten pozwala zaoszczędzić czas, w jakim na miejsce kolizji lub wypadku wzywane są służby ratunkowe. Często osoby poszkodowane w wypadkach nie są w stanie same wezwać pomocy lub czas, w jakim tego dokonują, jest dość długi. Dochodzi również czynnik dezorientacji osób poszkodowanych i problemy z dokładnym określeniem miejsca takiego zdarzenia.

Jak działa system eCall?

System uruchamiany jest na dwa sposoby: automatycznie i ręcznie. W pierwszym przypadku system np. na skutek odpalenia poduszek powietrznych samochodu wysyła na numer alarmowy 112 informacje o położeniu auta (na podstawie sygnału GPS) i jego podstawowych danych. W drugiej sytuacji kierowca ręcznie naciska specjalny przycisku uruchamiającego system eCall. W tym przypadku dane również zostają przesłane na numer 112. Po otrzymaniu takiego sygnału dyspozytor z numeru 112 próbuje połączyć się z pojazdem w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji i ewentualnego wysłania na miejsce służb ratunkowych.

Aktualizacja: 09/06/2025 11:39
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo kuriernowodworski.pl




Reklama
Wróć do