
Gmina Czosnów ogłosiła konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Macieja Rataja w Małocicach. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, jakie dokumenty złożyć i do kiedy.
W Gminie Czosnów rozpoczęła się oficjalna procedura naboru na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Macieja Rataja w Małocicach. Zgodnie z zarządzeniem Wójta Gminy Czosnów z dnia 15 kwietnia, ogłoszono konkurs mający na celu wyłonienie najlepszego kandydata do pełnienia tej funkcji. Nabór zostanie przeprowadzony w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego oraz samorządowego.
Zarządzenie zostało wydane w oparciu o przepisy ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy Prawo oświatowe z 14 grudnia 2016 r., a także rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. regulującego tryb pracy komisji konkursowej oraz zasady przeprowadzania konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych.
Zainteresowani kandydaci będą mogli zapoznać się ze szczegółami procedury, wymaganiami formalnymi oraz zakresem obowiązków związanych z funkcją dyrektora.
Po ponad 20 latach kierowania Szkołą Podstawową im. Macieja Rataja w Małocicach, Dyrektor Małgorzata Orlikowska kończy swoją kadencję. Pani Małgorzata Orlikowska pełniła funkcję dyrektora szkoły od 2004 roku. Przez cały ten czas była nie tylko administratorką, ale również nauczycielem matematyki. Dyrektor Orlikowska znana była z otwartości na potrzeby uczniów oraz aktywnej współpracy z rodzicami. W opinii społeczności szkolnej była osobą energiczną, pełną pasji do pracy, z wyraźnym poczuciem odpowiedzialności za losy młodych ludzi.
Oficjalne zakończenie kadencji Dyrektor przypada na koniec bieżącego roku szkolnego. W ostatnim czasie miały miejsce pierwsze symboliczne pożegnania przez uczniów jak i rodziców. Mimo zakończenia pełnienia funkcji, Dyrektor Orlikowska zadeklarowała, że pozostanie w szkole do końca roku szkolnego, aby towarzyszyć ósmoklasistom w przygotowaniach do egzaminów. Odchodząca ze stanowiska Małgorzata Orlikowska już w lutym br. przekazała klucze do Szkoły Podstawowej im. Macieja Rataja w ręce Pani Patrycji Siewiery-Kozłowskiej, która do końca roku szkolnego będzie pełniła obowiązki Dyrektora szkoły.
Wykonanie zarządzenia powierzono Kierownikowi Wydziału Obsługi Szkół i Edukacji, który będzie czuwał nad prawidłowym przebiegiem konkursu. Do jego zadań należeć będzie m.in. organizacja pracy komisji konkursowej, przyjmowanie zgłoszeń kandydatów oraz zapewnienie zgodności procedury z przepisami prawa.
Zarządzenie weszło w życie z dniem podpisania, czyli 15 kwietnia. Oznacza to, że zainteresowani kandydaci powinni uważnie śledzić komunikaty urzędowe i przygotować niezbędną dokumentację aplikacyjną. Termin składania ofert zostanie określony w treści ogłoszenia, które stanowi integralną część zarządzenia.
Do konkursu mogą przystąpić osoby spełniające wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. Wśród nich znajdują się zarówno nauczyciele, jak i osoby z doświadczeniem kierowniczym, które nie są nauczycielami, ale spełniają ustawowe kryteria kwalifikacyjne.
Zgodnie z obowiązującym regulaminem konkursu, kandydat ubiegający się o stanowisko powinien przedłożyć komplet wymaganych dokumentów. Należą do nich:
Poświadczone przez kandydata kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie, w tym: dyplom ukończenia studiów wyższych, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania lub świadectwo ukończenia kwalifikacyjnego kursu z zakresu zarządzania oświatą.
poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego
poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy
oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne
poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela
oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych
Kandydat ubiegający się o stanowisko dyrektora może złożyć także dodatkowe materiały potwierdzające jego umiejętności oraz dotychczasowe osiągnięcia zawodowe, które mogą być przydatne w pracy na stanowisku.
Ze względu na charakter stanowiska, które wiąże się z działalnością wychowawczą, edukacyjną, a także opieką nad małoletnimi, osoba wyłoniona w procesie rekrutacji zostanie poddana obowiązkowemu sprawdzeniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach, opatrzonych imieniem i nazwiskiem kandydata, adresem do korespondencji oraz numerem telefonu kontaktowego. Na kopercie powinna znaleźć się również adnotacja:
„Konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Macieja Rataja w Małocicach”.
Dokumenty należy złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Czosnów (ul. Gminna 6, 05-152 Czosnów) lub przesłać pocztą. W takim przypadku o zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do urzędu. Termin składania dokumentów upływa 29 kwietnia 2025 roku o godzinie 15:30. Oferty złożone po tej dacie nie będą rozpatrywane.
Szczegółowych informacji o konkursie udziela Wydział Obsługi Szkół i Edukacji pod numerem telefonu: 22 785 00 02, wewnętrzny 180 lub 156.
Postępowanie konkursowe zostanie przeprowadzone przez Komisję Konkursową powołaną przez Wójta Gminy Czosnów. O dokładnym terminie i miejscu jego przeprowadzenia kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie