Reklama

Nasielsk: Zasady składania deklaracji na odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych

Właściciele nieruchomości mają obowiązek składania deklaracji na odbiór odpadów. Złóż ją do 10 dnia kolejnego miesiąca i zadbaj o prawidłowe rozliczenie.

Kto musi złożyć deklarację?

Deklarację na odbiór odpadów ma obowiązek złożyć właściciel nieruchomości. Dotyczy to również:

  • współwłaścicieli,
  • użytkowników wieczystych,
  • jednostek organizacyjnych lub osób zarządzających nieruchomościami,
  • innych podmiotów władających nieruchomością.

W sytuacji, gdy obowiązek ten dotyczy kilku osób, deklarację składa podmiot faktycznie władający nieruchomością. Pierwszą deklarację należy złożyć do 10. dnia miesiąca następującego po miesiącu zamieszkania na nieruchomości.

Kiedy należy zgłosić zmiany w deklaracji?

Zmiany w deklaracji, takie jak:

  • zwiększenie lub zmniejszenie liczby mieszkańców,
  • wyjazd lub powrót lokatorów,
  • sprzedaż nieruchomości,
  • narodziny dziecka,

należy zgłaszać do 10. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłata za odpady komunalne w zmienionej wysokości jest naliczana za miesiąc, w którym wystąpiła zmiana.

Opóźnienia w zgłoszeniu zmian

W przypadku zgłoszenia zmiany w późniejszym terminie:

  • nie można pomniejszyć opłaty za okres od wystąpienia zmiany do daty złożenia deklaracji,
  • zmiana jest uwzględniana dopiero od miesiąca złożenia deklaracji.

Właściciel nieruchomości ma do 6 miesięcy od dnia zdarzenia, by złożyć deklarację zmniejszającą wysokość opłaty za odpady w przypadku śmierci mieszkańca.

Specjalne zasady dla nieruchomości wielorodzinnych

Mieszkańcy lokali w budynkach wielorodzinnych zgłaszają zmiany liczby osób do zarządcy budynku, który w ich imieniu składa deklarację.

Częściowe zamieszkanie w miesiącu

Jeśli mieszkaniec przebywa na nieruchomości tylko przez część miesiąca:

  • za odpady płaci w gminie, w której mieszkał wcześniej,
  • w nowym miejscu zamieszkania opłatę uiszcza dopiero od następnego miesiąca.

Kontakt i informacje

Wszelkie wątpliwości można kierować do Wydziału Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich, który udziela szczegółowych informacji dotyczących składania deklaracji i naliczania opłat.

Warto pamiętać, by zgłaszać zmiany terminowo – to ułatwia zarządzanie gospodarką odpadami w gminie i pozwala uniknąć nieporozumień.

Aktualizacja: 19/12/2024 08:20
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo kuriernowodworski.pl




Reklama
Wróć do