
Mamy dobre wieści dla mieszkańców powiatu nowodworskiego oraz kierowców korzystających na co dzień z drogi ekspresowej S7. Jeden z jej modernizowanych odcinków (blisko 10 km) między Czosnowem a Modlinem jest już niemal gotowy, trwają ostatnie prace i przygotowania do odbiorów technicznych. Możliwe, że zostanie on oddany całkowicie do użytku już w drugiej połowie października br. Na jakim etapie są jednak prace na dwóch odcinkach między Modlinem a Załuskami oraz Załuskami a Siedlinem?
Modernizacja trasy S7 Płońsk - Czosnów przebiega w większości po istniejącym śladzie. Trasa rozpoczyna się na połączeniu z ekspresową obwodnicą Płońska w km 300+000, za istniejącym węzłem Siedlin na przecięciu dróg krajowych nr 7 i nr 10. Koniec trasy znajduje się w miejscowości Czosnów, jako dowiązanie do projektowanego w ramach odrębnego zamówienia węzła Czosnów. Dodatkowo inwestycja dotyczy nowego przebiegu drogi krajowej nr 62, zlokalizowanej w rejonie węzła Ostrzykowizna w ciągu projektowanej drogi S7.
Całość inwestycji kosztuje ponad 2,8 mld zł i jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach programu FEnIKS (wydatki kwalifikowalne wynoszą blisko 1,5 mld zł. Dofinansowanie unijne to ponad 1,2 mld zł).
Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
Płońsk Południe (Siedlin) – Załuski (12,9 km)
Załuski – Modlin (12 km)
Modlin – Czosnów (9,7 km)
Rozbudowa dotychczasowej trasy zakłada przekształcenie dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdą stronę w nowoczesną drogę ekspresową, z trzema pasami w każdym kierunku.
Nowa S7 obejmie:
6 węzłów drogowych: Nowy Dwór Mazowiecki, Modlin, Zakroczym, Załuski, Przyborowice i Poczernin
3 Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): Modlin, Załuski i Poczernin
mosty, wiadukty, przepusty, a także drogi serwisowe i obwód utrzymania drogi
Jak informuje portal Raport Warszawski, budowa pierwszego z trzech fragmentów S7 na północ od Warszawy jest już zakończona w 96 proc. Dokładanie chodzi o odcinek Czosnów-Modlin. Kierowcy już jeżdżą po docelowej jezdni, ale wciąż są na niej ograniczenia oraz miejscowe roboty. Taki stan rzeczy powinien już jednak się skończyć. – Zakończenie budowy planowane jest w drugiej połowie października – cytuje portal Raport Warszawski Roberta Noremberga z Budimexu, który jest wykonawcą tego odcinka modernizacji trasy S7. W połowie miesiąca droga powinna zostać zgłoszona do odbiorów końcowych. Te mniejsze, częściowe już są prowadzone.
– Odcinek S7 Modlin-Czosnów zostanie udostępniony do ruchu po zakończeniu wszystkich prac, dokonaniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie (PnU). Będziemy informować społeczeństwo o oddaniu do ruchu trasy. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie odcinka S7 i wdrożeniu stałej organizacji ruchu, prędkość dopuszczalna będzie wynosiła 120 km/h poza oczywiście stopniowaniem prędkości na początku i końcu odcinka – przekazała Raportowi Warszawskiemu Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA.
Zaawansowanie prac na pozostałych dwóch odcinkach prezentuje się następująco:
Płońsk Południe (Siedlin) – Załuski: zaawansowanie prac wynosi 77%. Planowany termin ukończenia to marzec 2026 r.
Załuski – Modlin: obecne zaawansowanie to 90%. Oddanie do ruchu powinno nastąpić do końca 2025 r.
Po zakończeniu prac na trzech wspomnianych odcinkach, planowana jest dalsza rozbudowa trasy S7. W przygotowaniu jest budowa 9-kilometrowego odcinka między Czosnowem a Kiełpinem, którego budowa planowana jest w latach 2025 - 2027 roku co oznacza, że prace w tym rejonie powinny ruszyć już niebawem. W październiku 2023 roku podpisano umowę na wykonanie projektu 13-kilometrowego odcinka od węzła Kiełpin do Trasy Armii Krajowej. W ramach tej inwestycji powstaną dwa tunele pod Bielanami i Bemowem. Pierwsi kierowcy pojadą tym odcinkiem najwcześniej w 2032 roku.
fot. GDDKiA
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie