
Kolejarze wybrali dwa z łącznie siedmiu wariantów przebiegu korytarza nowoprojektowanej linii kolejowej w ramach zadania pt. Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia –Nasielsk (Kątne/Świercze). Zgodnie z ich wolą, dla wariantów czwartego i szóstego opracowane zostaną szczegółowe analizy techniczne. Zapowiadane też są ponowne konsultacje społeczne w tej sprawie. Mają się one odbyć w pierwszym kwartale 2023 r.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. (PKP PLK S. A.) wybrała dwa z łącznie siedmiu wariantów przebiegu korytarza nowoprojektowanej linii kolejowej w ramach zadania pt. Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia –Nasielsk (Kątne/Świercze). – W ramach analizy wielokryterialnej i uwzględniając opinie zebrane z konsultacji z 2020 oraz 2021 roku wybrano dwa z siedmiu korytarzy, dla których przygotowane zostaną szczegółowe analizy techniczne – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A.
– Podczas prac studialnych w pierwszym kwartale 2023 roku zaplanowano kolejne spotkania konsultacyjne z mieszkańcami, którzy będą mogli zapoznać się ze szczegółowymi rozwiązaniami i przekazać swoją opinię. Wnioski ze spotkań pozwolą wyłonić najlepsze rozwiązanie dla przyszłej inwestycji – zapowiada następnie.
Zgodnie z wolą inwestora, najlepszymi wariantami dla przebiegu szybkiej kolei będą te oznaczone numerami 4 i 6. Czwarta propozycja to linia kolejowa przebiegająca od stacji Warszawa Praga wzdłuż istniejącej linii kolejowej nr 9, następnie przy wejściu do Legionowa odgałęziająca się w kierunku wschodnim i przechodząca tunelem pod CSP. Potem szlak trasowany jest w poziomie terenu w kierunku północnym przez Kikoły oraz Psucin i przechodzi po zachodniej stronie stacji Nasielsk. Szlak ten łączy się z linią kolejową nr 9 w okolicy przystanku Kątne. Wariant ten omija przede wszystkim tereny cenne przyrodniczo w Topolinie, jak również tereny zurbanizowane w Skrzeszewie. Natomiast szósta propozycja to szlak kolejowy przebiegający od stacji Warszawa Praga wzdłuż śladu linii kolejowej nr 9, biegnący następnie przez Legionowo w kierunku Chotomowa, gdzie wyłącza się tworząc nową linię kolejową o przebiegu zbliżonym do korytarza 3, tj. po zachodniej stronie Krubina, Miękoszynka, włączając się w Studziankach Nowych w stary ślad. Wariant ten omija tereny jednostki wojskowej w Krubinie oraz cmentarz parafialny.
– Najważniejszym efektem planowanej inwestycji ma być oferta atrakcyjnych podróży między Nasielskiem i Legionowem, w regionie i na dalszych trasach. Od strony technicznej przewidziano rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego oraz przebudowę i budowę nowych przystanków. Inwestycja będzie przyjazna dla środowiska – pozwoli na lepsze wykorzystanie kolei i zmniejszenie ruchu samochodowego – przekonuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S. A. Z jego kolejnych zapowiedzi wynika natomiast, że zakończenie prac nad studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia ma nastąpić w trzecim kwartale 2024 r., a stworzony do tego czasu dokument ma być podstawą do szczegółowego planowania projektu tej inwestycji po 2024 r.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie