Reklama

Nowy Dwór Mazowiecki: Nowa Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w mieście

Burmistrz miasta Sebastian Sosiński, podpisał zarządzenie o powołaniu nowego składu Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Nowa komisja będzie kontynuować działania na rzecz profilaktyki oraz wsparcia osób dotkniętych problemem uzależnienia. Jaki jest zakres działań komisji, tryb pracy i sposób finansowania?

Nowy Dwór Mazowiecki podejmuje kolejne kroki w walce z problemem alkoholizmu i jego skutkami społecznymi. 28 lutego 2025 roku Burmistrz miasta Sebastian Sosiński, podpisał zarządzenie o powołaniu nowego składu Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (MKPRA). Nowa komisja będzie kontynuować działania na rzecz profilaktyki oraz wsparcia osób dotkniętych problemem uzależnienia.

Nowy skład komisji

W skład nowo powołanej komisji weszło sześć doświadczonych specjalistek zajmujących się problematyką uzależnienia i profilaktyki:

  • Grażyna Kiljan - przewodnicząca,
  • Małgorzata Konieczna - członek,
  • Elżbieta Kobuszewska - członek,
  • Jolanta Wiśniewska-Tarlaga - członek,
  • Agnieszka Pogorzelska - członek,
  • Katarzyna Kisiel - członek.

Komisja została powołana na podstawie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a jej członkinie posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w tej dziedzinie. Komisja prowadzi swoje prace w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Dworze Mazowieckim.

Zakres działania komisji

Nowo powołana komisja będzie realizować szereg zadań mających na celu ograniczenie negatywnych skutków spożywania alkoholu oraz wsparcie dla osób uzależnionych i ich rodzin. Do jej głównych kompetencji należą:

  • organizowanie dyżurów dla osób potrzebujących pomocy (zarówno osób uzależnionych, jak i ich rodzin),
  • opiniowanie wniosków dotyczących sprzedaży alkoholu na terenie miasta,
  • prowadzenie procedur związanych z kierowaniem osób uzależnionych na przymusowe leczenie,
  • kontrola punktów sprzedaży alkoholu pod kątem przestrzegania przepisów prawnych,
  • współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz walki z uzależnieniami.

Tryb pracy i organizacja komisji

Pracą komisji kieruje przewodnicząca, Grażyna Kiljan, która odpowiada za nadzór nad realizacją zadań oraz organizację posiedzeń. Jej obowiązki obejmują między innymi kontrolowanie dokumentacji Komisji, ustalanie planu pracy, zlecanie zadań członkom oraz organizowanie posiedzeń i harmonogramów dyżurów. Przewodnicząca ma także obowiązek przygotowania rocznego sprawozdania z działalności Komisji i przedstawienia go Burmistrzowi Miasta.

W ramach swoich obowiązków komisja zobowiązana jest do:

  • prowadzenia co najmniej trzech dyżurów miesięcznie dla osób potrzebujących wsparcia,
  • organizowania dwóch posiedzeń w każdym miesiącu, podczas których omawiane są sprawy zgłoszone do komisji. Planowane są działania, poruszane kwestie organizacyjne, a także opiniowane lokalizacje punktów sprzedaży alkoholu w Nowym Dworze Mazowieckim.
  • sporządzania i przedkładania burmistrzowi corocznych sprawozdań z działalności,
  • udział w sprawach sądowych – Członkowie Komisji, którzy reprezentują ją w sprawach sądowych dotyczących zobowiązania osoby uzależnionej do leczenia
  • kontrola punktów sprzedaży alkoholu – Na wniosek Burmistrza Miasta, członkowie Komisji biorą udział w kontrolach punktów sprzedaży alkoholu w mieście.

Finansowanie 

Działania komisji są finansowane z budżetu miasta. Przewodnicząca Komisji przekazuje Burmistrzowi Miasta listę płac członków Komisji za poprzedni miesiąc.

Lista płac powinna być sporządzona na podstawie:

  • listy obecności członków Komisji podczas dyżurów,
  • listy obecności na posiedzeniach Komisji,
  • potwierdzonego udziału w kontrolach punktów sprzedaży alkoholu,
  • indywidualnych kart czynności prowadzonych przez członków Komisji.

Dokumenty są dostępne do wglądu dla Burmistrza Miasta oraz innych upoważnionych osób i podmiotów przeprowadzających kontrolę.

Kontrola sprzedaży alkoholu

Jednym z kluczowych zadań MKRPA jest nadzór nad punktami sprzedaży alkoholu. W przypadku naruszeń przepisów komisja może podejmować odpowiednie kroki, w tym rekomendować cofnięcie koncesji na sprzedaż alkoholu. Regularne kontrole mają na celu ograniczenie dostępności alkoholu dla osób niepełnoletnich oraz przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom związanym z jego nadużywaniem.

Aktualizacja: 09/03/2025 08:29
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo kuriernowodworski.pl




Reklama
Wróć do