Zakup używanej lady recepcyjnej to doskonałe rozwiązanie – zwłaszcza w przypadku nowo powstałych oraz poszukujących oszczędności firm. Wybór modelu z drugiej ręki jest tańszy, a przy tym również ekologiczny.
Zanim jednak dokonasz zakupu, warto dowiedzieć się, na co zwrócić uwagę, wybierając używaną ladę recepcyjną, tak by model spełniał Twoje oczekiwania zarówno estetyczne, jak i praktyczne.
Z tego artykułu dowiesz się, jak dokonać korzystnego zakupu oraz gdzie warto szukać używanych lad.
Jakie potrzeby i wymagania spełniać powinna używana lada recepcyjna?
Kupując używaną ladę recepcyjną, trzeba zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Przede wszystkim kluczowe będą kształt i rozmiar tego elementu wyposażenia. Lada powinna pasować do pomieszczenia, w którym ma się znaleźć oraz umożliwiać bezproblemowe korzystanie z niego.
Ponieważ mebel był używany, w drugiej kolejności dokładnie sprawdź, czy nie nosi on żadnych wyraźnych śladów użytkowania oraz, czy ewentualne ubytki są łatwe w naprawie.
Poza tym ważna jest także funkcjonalność mebla. Lada powinna być dostosowana do swoich zadań. Powinna gwarantować wystarczająco dużo miejsca na wszelkiego rodzaju przybory i urządzenia, takie jak notesy, segregatory, telefony itp.
Zachęcamy do sprawdzenia naszych lad recepcyjnych
Oczywiście nie bez znaczenia jest również styl i wygląd lady. Mebel powinien pasować do wystroju recepcji i harmonijnie uzupełniać aranżację. W końcu lata recepcyjna jest jednym z pierwszych elementów wyposażenia, które będą widzieć klienci czy goście – a nigdy nie ma drugiej okazji, by zrobić pierwsze wrażenie!
Na koniec warto zadbać również o to, by lada była dostępna dla wszystkich – w tym osób z niepełnosprawnościami. Dzięki temu każdy odwiedzający będzie czuł się komfortowo.
Jakie cechy są kluczowe przy wyborze używanej lady recepcyjnej?
Nawiązując do poprzedniego akapitu, kluczowe będą więc:
- stan techniczny lady – w końcu nie po to kupujesz mebel z drugiej ręki, żeby wydać majątek na jego renowację;
- wymiary – lada musi pasować do wnętrza, ale również odpowiadać potrzebom użytkowników;
- funkcjonalność – mebel powinien posiadać odpowiednią liczbę półek, szuflad i dodatkowe akcesoria, niezbędne w pracy;
- materiał – powinien być łatwy w czyszczeniu, a przy tym estetyczny i ewentualnie możliwy do renowacji;
- cena – przed zakupem koniecznie określ swój budżet!
Jak sprawdzić stan techniczny i wizualny wybranej lady?
Znalazłeś idealną ladę? Doskonale! Zanim jednak dokonasz transakcji, dokładnie obejrzyj mebel. Zacznij od oceny stanu technicznego. Upewnij się, że na ladzie nie ma żadnych trwałych zabrudzeń i ubytków oraz że mebel jest stabilny. Następnie sprawdź, czy wszystkie drzwiczki i szuflady działają prawidłowo, a także czy nie brakuje żadnego elementu.
Warto również poznać historię użytkowania mebla. W końcu to od niej w dużej mierze zależy, jak długo jeszcze posłuży Ci lada. Koniecznie dowiedz się, czy mebel był używany intensywnie, na przykład na recepcji hotelu, czy też korzystano z niej okazjonalnie.
Dokładnie sprawdź również materiał, z którego zrobiono ladę. Ważne jest, by był łatwy w czyszczeniu, a także spełniał wymogi i ewentualne przepisy bezpieczeństwa miejsca, w którym ma się znaleźć.
Na koniec, chociaż nie jest to krok ściśle związany z oceną stanu technicznego, sprawdź, jak przebiega montaż i transport lady. Czy bez problemu poradzisz sobie z tym zadaniem.
Sprawdzenie stanu technicznego i wizualnego wybranej przez Ciebie lady recepcyjnej to bardzo ważny punkt zakupu, dlatego podczas oceny warto zachować dokładność i starannie sprawdzić wszystkie opisane wyżej kwestie.
Gdzie szukać idealnej lady recepcyjnej i na jakie pułapki uważać?
Istnieje wiele miejsc, w których można zakupić używaną ladę recepcyjną. Tego rodzaju meble znajdziesz na aukcjach internetowych, w niektórych sklepach meblowych oraz w outletach.
Podczas zakupu koniecznie uważaj na ewentualne ukryte wady, brak gwarancji, możliwości zwrotu. Zawczasu upewnij się również, jak wyglądają kwestie montażu i transportu. Pamiętając o tych szczegółach, z pewnością dokonasz właściwego wyboru!